تنیس روی میز

ابعاد میز پینگ پنگ غیر استاندارد

معمولا شنیدن واژه غیر استاندارد یادآور نقص و یا عیب در یک محصول است اما در این مقاله منظور از غیر استاندارد میزهایی هستند که توسط شرکت تولید کننده در سایز و یا ویژگی های متفاوت برای اهداف خاصی تولید شده اند و ابعاد میز پینگ پنگ در آنها متفاوت است که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

میزهای غیر استاندارد

دقیقا مانند نام آنها یعنی این نوع از میز ها هیچ قاعده و قانون خاصی را رعایت نمیکنند. و با توجه به اهداف گوناگونی طراحی میشوند مثلا بعضی مخصوص فضاهای تنگ و یا برای افراد سن پایین تولید شده اند.

Conversion tops

یک نوع دیگر میز که فقط شامل صفحه رویی میز است به نام Conversion tops  شناخته میشود که فاقد پایه و قاب هستند که مدل های با کیفیت آن با قیمت بسیار کمتری نسبت به میزهای معمولی یافت می شوند.

این مدل از میز معمولا بر روی میزهای بیلیارد استفاده میشوند چون پایه مناسبی برای این کار میباشد البته میتوان از هر مدل پایه مناسب دیگر نیز استفاده کرد. و در زمانیکه از آن استفاده نمیشود میتوان آن را به سادگی به دیوار تکیه داد که فضای بسیار کمی را اشغال میکند.

درست است که کیفیت این مدل از میزها به مدل های مسابقه ای نمیرسد اما برای تفریح گزینه ای بسیار عالی است.

برای مشاهده ابعاد میزهای استاندارد این مقاله را بخوانید.

ابعاد معمول میز های پینگ پنگ غیر استاندارد

در حالیکه هیچ قاعده و قانون خاصی برای این میزها وجود ندارد اما بسیاری از آنها ویژگی های مشابهی دارند که شامل موارد زیر میشوند : کوچک ، متوسط ، غیر استاندارد  برای آشنایی با ویژگی های هرکدام آنها را بررسی میکنیم.

میزهای با عنوان Junior  معمولا برای بازیکنان با سن پایین تولید میشود. ارتفاع یک میز با اندازه های عادی برای کودکان کمی بلند است به همین منظور میزهای کوچکتری مخصوص آنها تولید شده است. در سطح حرفه ای بسیاری از افراد تمایل دارند تا از سنین پایین پینگ پنگ را شروع کنند که داشتن یک میز کوچکتر این کار را برای آنها ممکن کرده است.

میز پینگ پنگ جونیور

گروه دیگر میزهای متوسط هستند که علاوه بر کاربرد برای سنین پایین برای افرادی که فضای کافی در اختیار ندارند گزینه مناسبی میباشد. به همین صورت باشگاه هایی که نمیخواهند فضای زیادی اشغال کنند به راحتی میتوانند به مجموعه خود سرگرمی جدیدی اضافه کنند همچنین افراد مسن که به تازگی این ورزش را شروع کرده اند مشتریان این نوع میز هستند. این میز ها تجربه متفاوتی را از بازی ارائه میدهند.

به عنوان مثال میز پینگ پنگ Butterfly Junior Stationary  گزینه ای عالی برای بازیکنان سن پایین و کسانی است که فضای کافی در اختیار ندارند. این میز حدود سه چهارم میز معمولی فضا اشغال میکند. ضخامت قسمت بالایی میز 12 میلی متر است که برای این سایز مناسب است. این میز به صورت دو تکه طراحی شده و هنگام جمع کردن صفحات روی هم قرار گرفته و حدود 7.5 سانتی متر فضا اشغال میکند. ابعاد صفحه میز دو متر در 1.2 متر میباشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *