تنیس روی میز

سبک های بازی تنیس روی میز

سبک-های-بازی-تنیس-روی-میز

قبل از انتخاب چوب راکت و رویه، ابتدا باید سبک بازی خود را بشناسید. هر یک از چوب های راکت برای سبک خاصی طراحی شده اند و بسته به استراتژی های شما متمایز هستند. در زیر به طور خلاصه انواع سبک های بازی تنیس روی میز توضیح داده شده است.

DEF (کاملا دفاعی)

بازیکنان دفاعی کلاسیک به کنترل بیشتری هنگام بازی نیاز دارند و به دلیل تغییرات مداوم در چرخش و ضربات دفاعی باعث اشتباهات زیادی از سوی حریفان خود میشوند. این بازیکنان برای بازی به رویه های آنتی تاپ یا رویه ها دانه بلند نیاز خواهند داشت و از چوب راکت های DEF یا DEF+ استفاده می کنند. در صورت استفاده از رویه های دانه بلند، ضخامت اسفنج حداکثر 1.0/1.5 میلی متر است. البته بسیاری از آنها برای بازی از محصولات بدون اسفنج استفاده می کنند.

+ALL-/ DEF (دفاعی مدرن)

این سبک با بازی های دفاعی با حملات غیرمنتظره شناخته میشود. حریف هرگز نمیتواند حدس بزند که این بازیکنان چه زمانی دست به حمله میزنند. بنابراین، بازی در مقابل چنین سبکی بسیار دشوار است. این بازیکنان به رویه  های چسبنده با چرخش و کنترل زیاد اما کمی سریع نیاز دارند. علاوه بر این، ضخامت اسفنج هرگز از 1.6 میلی متر بیشتر نخواهد بود تا امکان چرخش های متنوع وجود داشته باشد. از نظر چوب راکت، بسته به سرعت ضرباتشان میتوانند از چوب راکت های DEF+ یا ALL- استفاده کنند.

ALL (آلراند)

این نوع بازیکنان ترکیبی از بازی تهاجمی و تدافعی را ارائه میدهند و عمدتاً از تاپ اسپین و کات استفاده می کنند. آنها از بک هند عمدتاً برای مسدود کردن استفاده می کنند و با ضربات فورهند خود حرکات تهاجمی تری را اجرا میکنند. بازیکنان allround از چوب راکت های  ALL، ALL+ و OFF- و رویه هایی با تعادل کامل بین سرعت، چرخش و کنترل در رقابت های خود استفاده می‌کنند. ضخامت رویه این سبک بهتر است بین 1.5 تا 1.9 میلی متر باشد.

+ALL (آلراند مدرن)

این سبک بسیار متعادل است و بازیکنان به کنترل خوب نیاز دارند تا بتوانند انواع ضربه ها با سرعت های مختلف را با هم ترکیب کنند. بازیکنان این دسته ترجیح می دهند از رویه های متوسط، نرم و فوق نرم با ضخامت تا 2.0 میلی متر استفاده کنند. استفاده از چوب های بسیار الاستیک و پویا که از مواد مختلف در ساخت دسته آن ها استفاده شده است به بازیکنان این سبک توصیه میشود.  

OFF- / OFF (دفاعی با تاپ اسپین)

این بازیکنان حملات خود را از نزدیک به جدول آغاز میکنند و همیشه از تاپ اسپین همراه با بلاک در استراتژی ها خود استفاده می کنند. آنها همچنین سرویس های خوب و با چرخش های تند و تیزی میزنند و یک شروع طوفانی دارند. این گروه از بازیکنان میتوانند از چوب های -OFF/OFF  و رویه های پویا با حداقل ضخامت 1.9 میلی متر استفاده کنند. سختی اسفنج برای این سبک نیز می تواند بسیار نرم، نرم یا متوسط ​​باشد.

OFF+/ OFF (حمله/متنوع)

این بازیکنان تاپ اسپین های تهاجمی را هم با فورهند و هم با بک هند انجام می دهند و ضربات سریع، لوپ ها، بلاک های فعال و فلیک های متناوبی را به طور مکرر اجرا میکنند. بازیکنان این سبک در اولین فرصت ابتکار عمل را بدست می آورند. بسیاری از بازیکنان محبوب تنیس روی میز از این استراتژی در رقابت های خود استفاده می کنند. برای این سبک میتوان از چوب های OFF و همچنین +OFF و رویه های سریع با سختی 40 تا 47 درجه استفاده کرد. استفاده از رویه های الاستیک به شدت به این نوع بازیکنان توصیه می شود (1.9 میلی متر یا بیشتر).

OFF+ (کاملا تهاجمی)

اگر عاشق سرعت هستید و همیشه از تکنیک های سرعتی در بازی خود استفاده میکند، به این دسته از چوب راکت ها نیاز دارید. این سبک با ضربات بسیار سریع، تند و تیز، قدرتمند و بسیار فنی شناخته میشود. توصیه میشود که از رویه های بسیار ضخیم و دارای اسفنج های سخت (از 45 تا 60 درجه) با خاصیت برگشتی بالا و دانه دار استفاده کنید. چوب های راکت OFF و +OFF و رویه های 2.1 میلی میتری یا MAX مناسب این سبک از بازی هستند.

منبع:

tenismesa

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *