تنیس روی میز

ربات های جولا (Joola)

ربات-های-پینگ-پنگ-جولا

ربات‌های تنیس روی میز جولا مزایای بسیاری دارند، اما مانند هر محصول ورزشی دیگر دارای محدودیت‌هایی نیز هستند که باید از آنها آگاه باشید. به خاطر داشته باشید که ربات های تنیس روی میز هرگز نمی توانند به طور کامل جایگزین یک بازیکن و حریف واقعی شوند! شما به عنوان یک بازیکن حتما باید حرکات حریف (انسانی) خود را به درستی ببینید، یاد بگیرید و تفسیر کنید. برای مثال باید میزان چرخش توپ های ورودی را به طور مناسب درک کنید تا واکنش حرکتی مناسبی در پاسخ به ضربات حریفان خود داشته باشید.  این جنبه مهم در هنگام تمرین با ربات ها / ماشین های تنیس روی میز کاملاً از بین می رود: چرخش همیشه از قبل برنامه ریزی شده است و شما نیازی به یادگیری ارزیابی میزان چرخش ندارید. همچنین، شدت چرخش (و سایر پارامترها) کاملاً یکسان است. علاوه بر این، ربات‌های جولا مانند حریف های واقعی قادر به ایجاد چرخش های متنوع و با شدت متفاوت نیستند.

البته ربات های تنیس روی میز از مزایای زیادی نیز برخوردارند. به دلیل خودکار بودن پرتاب توپ، دیگر نیازی به سطل های توپ و پرتاب دستی نیست. این کار اکنون کاملا توسط ربات انجام می شود. علاوه بر این، مربیان به طور قابل توجهی زمان بیشتری برای تماشا و تجزیه و تحلیل بازیکنان دارند. مزیت دیگر این ربات ها این است که بازیکنان می توانند به خوبی حرکات پای خود را تمرین دهند. به طور کل با اینکه این ربات ها ممکن است به طور کامل با خواسته های بازیکنان پیشرفته یا حرفه ای مطابقت نداشته باشند، اما بدون شک یک گزینه آموزشی خوب برای کودکان، مبتدیان و بازیکنان تنیس روی میز در سطوح مختلف هستند.

مقایسه ربات های تنیس روی میز جولا

در زیر می توانید رتبه بندی 4 ربات تنیس روی میز جولا را مشاهده کنید.

Joola Shorty

این ربات که در رتبه اول قرار دارد، در مقایسه با 3 ربات دیگر گرانتر است. اما Shorty به وضوح کیفیت و عملکرد کلی بهتری دارد. این ربات از دقت بسیار خوبی در پرتاب توپ برخوردار است و دارای طیف وسیع تری از تنظیمات است. از این رو، می‌توانید مسیر حرکت توپ را تنظیم کنید، از بین 8 سرعت توپ مختلف، زوایای پراکندگی مختلف، 9 فرکانس پرتاب توپ (محدوده: 25-85 توپ در دقیقه) و 8 نوع چرخش (تاپ اسپین، بک اسپین و ترکیبی) یکی را برای تمرین و آموزش انتخاب کنید. همچنین شما می توانید بین توپ های مستقیم و غیر مستقیم یکی را انتخاب کنید و به ضربات ارسالی نوسان دهید.

امکان انتخاب تنظیمات بالا به راحتی با کنترل از راه دور امکان پذیر است. ظرفیت توپ جولا شورتی 150 توپ است، که واقعا خوب است! مونتاژ بسیار خوبی دارد و جداسازی قطعات خیلی راحت و سریع انجام میشود. شما فقط باید ظرف توپ را روی ربات قرار دهید و آن را پیچ کنید. Joola Shorty نه تنها برای مبتدیان، بلکه برای بازیکنان پیشرفته نیز مناسب است.

Joola Buddy V300

ربات جولا Buddy V300 در مقایسه با سایر ربات های جولا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. این ربات تنیس روی میز، در درجه اول با هزینه های بسیار کم خود توجه بسیاری از بازیکنان را به خود جلب میکند. اما، تنظیمات آن از انعطاف پذیری کمتری برخوردار است. فرکانس پرتاب توپ ربتا جولا بادی V300 فقط بین 20 تا 70 توپ در دقیقه است. چرخش و اسپین ها پنج سطح دارند و فقط قادر به اجرای تاپ اسپین (با 2 شدت) و بک اسپین (بدون چرخش جانبی) هستند. نکته قابل توجه دیگر، سرعت پرتاب توپ بالای این ربات است که ممکن است برای مبتدیان کمی مشکل ساز باشد. یکی دیگر از اشکالات V300 دقت نسبتا پایین پرتاب توپ است و احتمال گیر کردن توپ ها نیز وجود دارد.

اما نباید جنبه های مثبت این ربات را نادیده گرفت: Joola TT Buddy V300 دارای یک عملکرد نوسانی و یک کنترل از راه دور برای انتخاب تنظیمات است. علاوه بر این، V300 از نظر مونتاژ بسیار با کیفیت بوده و جداسازی و نصب بسیار سریع و آسانی دارد. این ربات وزن کمی دارد که حمل و نقل آن را بسیار آسان کرده است. ظرفیت توپ این ربات نیز 100 توپ می باشد.

در مجموع، Joola Buddy V300 دارای محدودیت‌ها و مشکلاتی است، اما با توجه به قیمت نسبتا پایین آن، توصیه خوبی برای افراد مبتدی و/یا علاقه‌مندان به رشته دوست داشتنی پینگ پنگ است.

Joola Buddy V2

Joola TT Buddy V200 حتی از نسخه V300 نیز ارزان‌تر است، البته هزینه کمتر آن به دلیل وجود محدودیت در تنظیمات این ربات است که باید به آن اشاره کرد: در این ربات تاپ اسپین ها تنها با یک سطح شدت در دسترس هستند (مانند V300، امکان پرتاب تاپ اسپین و بک اسپین وجود دارد). همچنین، عملکرد نوسانی مانند دو نسخه قبلی در این ربات وجود ندارد و نمیتوان سرعت توپ های ارسالی را به صورت مرحله ای تنظیم کرد.

جنبه های مثبت جولا V300 (ظرفیت توپ، مونتاژ خوب/جداسازی آسان و سریع، وزن کم) در ربات تنیس روی میز V200 نیز مشاهده میشود. متأسفانه، این دو ربات از نظر جنبه های منفی توپ ممکن است گاهی گیر کند.

با این حال، Joola TT Buddy V200 به بازیکنان مبتدی تنیس روی میز یا برای فعالیت‌های تفریحی توصیه میشود و با توجه به قیمت پایین آن، ارزش خرید دارد.

Joola Buddy V100

و اما رتبه چهارم به Joola TT Buddy V100 می رسد. در گزارش تست ربات های جولا، V100 یکی ارزان‌ترین مدل ها است که البته بسیاری از تنظیمات به این دلیل به سادگی ناپدید میشود: این ربات فقط قادر به پرتاب توپ‌های تاپ اسپین است و امکان پرتاب توپ به صورت بک اسپین وجود ندارد. مشابه V200، این ربات نیز عملکرد نوسانی ندارد و همچنین دقت پایینی در پرتاب ها دارد. گیر کردن توپ از دیگر نقاط ضعف این ربات است که کاربران ممکن است گاهی با آن مواجه شوند.

با این حال، امکان تنظیم فرکانس پرتاب توپ وجود دارد و این ربات نیز همچنان مونتاژ خوب و جداسازی و نصب بسیار سریع و آسانی دارد. ظرفیت توپ این ربات نیز 100 است و از این نظر مشکلی ندارد.

با تمام این توضیحات، Joola TT Buddy V100 تنها برای سرگرمی و اوقات فراغت (به عنوان مثال برای کودکان، استفاده خانگی و غیره) مناسب است. استفاده از ربات تنیس روی میز V100 در باشگاه، حتی برای مبتدیان، چندان توصیه نمیشود.

در پایان باید چند نکته درمورد ربات‌های تنیس روی میز را خاطر نشان کنیم. تمام ربات های جولا باید به طور منظم تمیز، نگهداری و مراقبت شوند. برای این کار، ابتدا همیشه توپ ها و میز را تمیز نگه دارید! چسبیدن ذرات خارجی به توپ برای مثال بعد از برخود با زمین میتواند باعث گیر کردن بیشتر توپ ها شود و نقش مهمی در دقت و دوام ربات های تنیس روی میز دارد. خاک روی توپ میتواند به داخل ربات منتقل شود و عملکرد آن را محدود کند. از این رو، تمیز کردن مرتب توپ ها و میز ضروری است. استفاده از تورهای جمع آوری توپ میتواند از تماس اکثر توپ ها با زمین جلوگیری کند. علاوه بر این اگر توپی در ربات گیر کند، هرگز به ربات خود ضربه نزنید! این کار می تواند باعث آسیب دائمی شود. با رعایت این نکات ساده میتواند برای مدت طولانی از دستگاه توپ تنیس روی میز جولا خود لذت ببرید.

منبع:

tt-shop

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *