فوتبال دستی

راهنمای خرید فوتبال دستی

فوتبال-دستی

به نظر شما داشتن یک میز فوتبال در خانه هیجان انگیزی نیست؟ فوتبال دستی (Foosball) یک گزینه عالی برای یک بازی رقابتی و در عین حال پر از هیجان و سرگرمی است. مشخصا، مانند بازی فوتبال برای برنده شدن در این بازی باید بیشترین گل را به حریف خود بزنید. اما برای به ثمر رساندن گل باید از آدمک های کوچکی که به میله های بازی متصل هستند، استفاده کنید و توپ کوچکی را به طور ماهرانه روی میز حرکت دهید. میز فوتبال دستی در مجموع دارای هشت میله است. هر تیم کنترل چهار میله را در اختیار خواهد داشت. دستگیره‌ها یا دسته های روی این میز به شما کمک می‌کنند تا آدمک و موقعیت مد نظر خود را کنترل کنید. یادگیری این بازی بسیار ساده است و تمام افراد در هر سنی می توانند از بازی فوتبال دستی لذت ببرند.

خرید میز فوتبال آنقدرها هم که فکر می کنید آسان نیست. برندهای بسیار زیادی در بازار موجود هستند که تصمیم گیری و انتخاب را به یک فرآیند دشوار تبدیل میکنند. اگر ایده ای ندارید که یک میز فوتبال دستی خوب چه ویژگی هایی دارد، این احتمال وجود دارد که پول خود را برای یک محصول ارزان قیمت ولی بی فایده خرج کنید.. از طریق این مقاله با هر آنچه که باید در مورد میز فوتبال بدانید آشنا شوید.

اندازه

برای یک میز استاندارد با اندازه کامل، باید به دنبال یک میز با طول 142 سانتی و عرض 76 باشید. فراموش نکنید که عرض میز شامل میله ها در حالت کشیده نیست! شما باید حداقل یک فضای بازی 2 در 2 (متر) برای میز فوتبال خود در نظر داشته باشید.

پیکربندی دروازه بان

بعضی از میزهای فوتبال دارای دروازه بان های تک نفره هستند، اما بعضی دیگر دروازه بان های سه نفره دارند. بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که به کدام یک نیاز دارید. برای افرادی که میخواهند یک بازی سریع داشته باشند، مدل سه نفره عالی خواهد بود. میزهایی با دروازه بان تک نفره نیازمند مهارت و دقت بیشتری است. اگر می‌خواهید مهارت‌های خود را بهبود ببخشید، باید به سراغ فوتبال دستی هایی با دروازه‌بان تک نفره بروید. در مقابل، کودکان و بازیکنان مبتدی میتوانند از دروازه بان سه نفره استفاده کنند. اکثر میزهای سطح بالا با چیدمان دروازه بان سه نفره قابل تبدیل به چیدمان دروازه بان یک نفره هستند.

آدمک های وزنه دار

اگر می‌خواهید یک گیم‌پلی حرفه‌ای داشته باشید، باید میزی را انتخاب کنید که دارای آدمک های وزنه دار است. در این صورت، وقتی میله را رها می کنید،آدمک ها در یک موقعیت افقی قرار می‌گیرند و دیگر لازم نیست که نگران این باشید که آدمک ها در مسیر بازی شما قرار میگیرند. بنابراین، چنین آدمک هایی گیم پلی شما را ارتقا می دهند.

تراز میز

اگر انتظار یک بازی منصفانه را دارید، میز فوتبال دستی که دارای تراز است را انتخاب کنید. ترازها (leveler) انواع مختلفی دارند. اما هدف اساسی تمام آن ها یکسان است، ایجاد یک سطح صاف برای یک بازی منصفانه!

میله بازی

اطمینان حاصل کنید که میز فوتبال دستی شما دارای میله های فولادی و فلزی است. میله های توخالی چندان سنگین نیستند، بنابراین سرعت بازی شما را افزایش می دهند. میزهای فوتبال پیشرفته بیشتر از میله های توخالی استفاده می کنند. میزهای فوتبال برای سطح متوسط ​​از میله های فولادی توپر استفاده می کنند.

ساختار

میزهای فوتبال از مواد مختلفی ساخته شده اند. مواد اصلی ساخت این میزها معمولا چوب، کامپوزیت و پلاستیک است. مدل های حرفه کاملا از چوب ساخته شده اند. در حالی که مدل های ارزان تر از تخته های پلاستیکی خواهند بود. کامپوزیت در بین این دو مدل قرار می گیرد. اما، میزهای کامپوزیت دارای مزایایی نسبت به میزهای تماما چوب هستند. چوب میزهای فوتبال دستی ممکن است در معرض رطوبت قرار بگیرد. بنابراین اگر این میزها را در آب و هوای مرطوب نگهداری شوند، احتمال آسیب پذیری آن ها بالا خواهد بود. اما میزهای کامپوزیت این مشکل را ندارند. اگر میز کامپوزیت ضخیم تری را انتخاب کنید، دوام بالاتری نیز خواهد داشت.

سطح میز

این نکته باید کاملا جدی گرفته شود. برای اطمینان از سطح میز حتما به مشخصات و توضیحات محصول نگاه کنید. همیشه بهتر است یک سطح میز با لمینت به جای تخته های خرده چوب انتخاب کنید، زیرا احتمال لول شدن یا خرد شدن این چوب ها وجود دارد. میزهای ارزان معمولا از تخته خرده چوب استفاده می کنند.

سرعت نکته دیگری است که هنگام در نظر گرفتن سطح میز باید به آن توجه کنید. اگر سطح میز سخت‌تر و صاف‌تر باشد، توپ شما در طول بازی سریع‌تر حرکت می‌کند. میزهای فوتبال با روکش چوب حرکت توپ را کمی کند می کنند. اگر می‌خواهید گیم‌پلی حرفه‌ای داشته باشید، باید میزی پیدا کنید که به شما امکان حرکت سریع توپ را بدهد.

سطح مهارت

می توانید میزهای فوتبال دستی را بر اساس مهارت خود انتخاب کنید. بنابراین در اینجا نحوه انتخاب میز فوتبال با توجه به سطح مهارت بازیکن توضیح داده شده است.

کودکان و بازیکنان مبتدی

مدل های رومیزی بهترین انتخاب برای کودکان و همچنین بازیکنان مبتدی هستند که هیچ تجربه ای در فوتبال دستی ندارند. یک میز فوتبال معمولی برای بچه ها بسیار بلند خواهد بود. یکی دیگر از دلایل انتخاب میزهای رومیزی این است که ارزان هستند و تحمل بالایی دارند. میز تخته خرده چوب ارزان می تواند برای افرادی که سعی در یادگیری فوتبال دارندو در مراحل ابتدایی آموزش هستند، مناسب باشد.

سطح متوسط

این میزها مناسب افرادی هستند که تجربه بازی دارند، اما به طور مکرر بازی نمی کنند. یک میز با کیفیت خوب با میله های فولادی توپر و صاف و همچنین ساختارهای کامپوزیتی بادوام میتواند گزینه خوبی برای بازیکنان نیمه حرفه ای و سطح متوسط باشد.

پیشرفته

اگر بازیکنی پیشرفته هستید، باید بهترین میز فوتبال را انتخاب کنید. میز فوتبال دستی شما باید با کیفیت بالا، ویژگی های عالی و بادوام باشد. اکثر میزهای فوتبال سطح بالا دارای پایه ها و ساختار محکم و میله های توخالی هستندو از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار هستند. همچنین، یک سطح صاف خواهند داشت که امکان یک گیم پلی منصفانه و متعادل را فراهم می کند.

سخن آخر

 همیشه قبل از خرید تمام مشخصات محصول را جستجو کنید و آن را با نیاز خود مقایسه کنید. اگر یک مدل رده بالا خریداری می کنید، مطمئن شوید که گارانتی نیز دارد. خب، منتظر چه هستید؟ محصول را سفارش دهید و بازی خود را همین الان آغاز کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *