تنیس روی میز

راکت سبک یا سنگین، مسئله این است!

چوب-راکت-پینگ-پنگ

اگر شما هم از کسانی هستید که به تازگی به دنیای تنیس روی میز وارد شده اید، اول باید به تجهیزات خود توجه کنید. پارامترهای زیادی وجود دارد که باید برای انتخاب وزن مناسب راکت خود در نظر بگیرید. آیا راکت های سنگین تنیس روی میز بهتر از راکت های سبک هستند؟ وزن بهینه راکت تنیس روی میز چقدر است؟

در تنیس روی میز، وزن راکت می تواند از 150 گرم تا 250 گرم متغیر باشد. راکت از یک تیغه و 2 رویه (یکی بک هند و دیگری فورهند) تشکیل شده است. به طور کلی، یک رویه تنیس روی میز دارای جرم متوسط 40-50 گرم است. بنابراین دو لاستیک حدودا 80-100گرم وزن دارند (این مقدار به ضخامت رویه، تراکم اسفنج و اندازه تیغه نیز بستگی دارد).

وزن راکت پینگ پنگ

راکت ها از نظر وزنی به سه گروه سبک، معمولی و سنگین طبقه بندی میشوند.

بازیکنان حرفه ای از راکت های سفارشی استفاده می کنند که همیشه سنگین تر از نسخه تجاری هستند. اما بسیاری از بازیکنان اصرار دارند که از راکت های سبک استفاده کنند. آیا واقعا استفاده از راکت های سبک خوب است؟

مزایای راکت های سبک

راکت های سنگین

اما راکت های سنگین چطور؟ آیا راکت سنگین تر بهتر است؟

با توجه به این توضیحات، اگر شما از بازیکنان سرعتی هستید و معمولا نزدیک به میز بازی میکنید و علاقه مند به اجرای ضربات کانتر هستید، بهتر است از راکت های سبک استفاده کنید.

در مقابل، اگر ضربات قدرتمندی را در بازی اجرا میکنید و به از فاصله دور از میز بازی میکنید، باید از راکت های سنگین تر استفاده کنید. در این صورت، زمان کافی برای واکنش خواهید داشت و میتوانید تاب بیشتری به توپ خود از فاصله دور بدهید.

باید توجه کنید که علاوه بر وزن یک راکت، مرکز ثقل آن نیز از اهمیت برخوردار است. اگر وزن راکت بیشتر به سمت دسته مایل است، احساس سبکتری خواهد داشت. اگر وزن راکت به سمت سر راکت باشد، راکت های سبک نیز برای شما سنگین به نظر خواهند رسید.

توصیه ما به شما این است که اگر در سطح حرفه ای بازی نمیکنید، راکتی با وزنی حدود 180 تا 188 (با رویه) انتخاب کنید. بازیکنان با مهارت بهتر است از راکت هایی با وزن بیشتر استفاده کنند تا بتوانند عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

مرجع:

pingsunday

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *