تنیس روی میز

سه عدد از بهترین چوب‌های راکت‌ برای رقابت‌های حرفه‌ای

چوب-راکت-رقابت

1. فریتاس پرولاین با رویه‌های Dignics 09C و Dignics 05

همانطور که از نام آن مشخص است، این چوب راکت به افتخار و تحت نظارت مارکوس فریتاس، عضو تیم ملی پرتغال طراحی و ساخته شده است. وی در رتبه بندی جهانی در آگوست 2022 رتبه 25ام را به خود اختصاص داد. در ساخت این چوب راکت از فناوری مدرن Arylate/Carbon Butterfly استفاده شده‌است. لایه‌های کربنی قدرت فوق العاده‌ای به این چوب راکت داده است و از طرف دیگر آریلات لرزش را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این راکت برای بازیکنان حرفه ای طراحی شده‌است و از 5 لایه چوبی با 2 لایه کربن ساخته شده‌است و سرعت و قدرت بیشتری به ضربات شما می‌دهد. این چوب راکت از رویه‌های Dignics در بک هند و فورهند استفاده می‌کند و به صورت راکت آماده به فروش می‌رسد. امروزه رویه‌های Dignics بادوام‌ترین و با کیفیت‌ترین رویه‌ها هستند و کنترل را به طور فوق العاده‌ای افزایش می‌دهند.

رویه Dignics09C دارای یک صفحه چسبنده است که امکان تاپ‌اسپین‌های تند و تیز را فراهم می‌کند و بیشترین اسپین را از میان رویه‌های کمپانی باترفلای دارد. Dignics 05 برای بازیکنانی که به دنبال ایجاد حملات شدید و تحت فشار قرار دادن حریف هستند، توصیه می شود.

فریناس-پرولاین-دیگنیکس

ویژگی های Marcos Freitas Proline

تعداد لایه‌ها: 7 لایه/ 5 لایه چوب + 2 آریلات/کربن (ALC)

واکنش: 114

لرزش: 108

نوع دسته: مقعر

رویه فورهند: Dignics 09C

ضخامت اسفنج: 2.1 میلی متر

سرعت: 130

چرخش: 130

سختی: 44

رویه بک هند: Dignics 05

ضخامت اسفنج: 2.1 میلی متر

سرعت: 135

چرخش: 120

سختی: 40

2. Titan STIGA

STIGA Titan یکی از بهترین راکت‌های تنیس روی میز برای مسابقات حرفه‌ای است که سطح عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و مورد تایید ITTF است. این چوب به صورت آماده با رویه‌های معکوس به بازیکنان عرضه می‌شود. در ساخت این راکت از فناوری کریستال (Crystal Technology) استفاده شده‌است که باعث سفت شدن سریع چوب می‌شود. علاوه بر این، تایتان استیگا با 5 لایه فوق العاده سبک، کنترل عالی به بازیکنان می‌دهد. Stiga Titan یک دسته کامپوزیت ایتالیایی و مقعر دارد که هنگام اجرای تکنیک‌های مختلف باعث ناراحتی یا خستگی بازیکنان نمی‌شود. فناوری کریستال همچنین باعث انعطاف پذیری بالای این راکت شده‌است و به دلیل چرخش و سرعت بی‌نظیری که به توپ می‌دهد، کار را برای حریفان دشوار خواهد کرد.

بازیکنان پیشرفته تنیس روی میز برای دستیابی به سرعت و اسپین‌های استثنایی معمولا از رویه‌های معکوس استفاده می‌کنند. رویه‌های معکوس این راکت آماده نیز با ضخامت اسفنج دو میلی متری دارای چسبندگی بسیار بالایی هستند که اجرای آسان تکنیک‌های مختلف به ویژه کانتر را برای شما فراهم خواهند کرد. همچنین به دلیل وزن سبکی که دارد، دستان شما را بعد از بازی‌های طولانی مدت خسته نمی‌کند.

استیگا-تورنومنت

ویژگی‌های Titan

3. باترفلای تیمو بول سون ProLine با رویه Rozena

این راکت تماماً از چوب ساخته شده است و دارای رویه‌های Rozena مجهز به اسفنج های فنری و به ضخامت 2.1 میلی متر است. کمپانی باترفلای این راکت را به صورت آماده در اختیار علاقه مندان به پینگ پنگ قرار داده است. تیمول بول پرولاین بسیار مناسب بازیکنانی است که دسته را به صورت shakehand نگه ‌میدارند. رویه‌های استفاده شده در این راکت به بازیکنان ثبات کافی در حملات را خواهد داد. راکت  Timo Boll 7 نه تنها برای بازیکنان حرفه‌ای بلکه برای افراد مبتدی نیز مناسب است و به دلیل ساختار تمام چوب و  7 لایه به ارائه یک بازی کنترل‌شده کمک می‌کند. بازیکنان می‌توانند با در دست داشتن این راکت و با ضربه‌هایی دقیق و استراتژیک حریفان خود را به راحتی شکست دهند و برنده رقابت‌ها شوند.

همانطور که گفته شد سطح این راکت با رویه Rozena  پوشانده شده‌است که برای بازیکنانی که اهداف سطح بالا دارند و به فکر رقابت در مسابقات حرفه‌ای هستند ایده‌آل است. این رویه برخلاف Tenergy برای بازیکنانی با سطح مهارت مختلف طراحی شده‌است و نیازی نیست که حتما تسلط بالایی در تمام تکنیک‌ها داشته باشید. بازیکنان مبتدی و یا بازیکنان با تجربه میتوانند به کمک TB7 با Rozena بازی خود را بهبود بخشند. از دیگر ویژگی‌های مثبت این راکت آماده، دسته مقعر آن است که به راحتی در دست قرار می‌گیرد و به شما این امکان را می‌دهد تا بازی خود را با تمرکز کامل انجام دهید. این رویه همچنین قابل تعویض است که یکی دیگر از نقاط قوت این راکت محسوب می‌شود.

باترفلای-پرولاین-رویه-رزونا

ویژگی‌های TB7

راکت Timo Boll 7 Proline برای چه بازیکنانی مناسب است؟

بازیکنانی که به دنبال کنترل بیشتر توپ و چوب راکت خود هستند میتوانند از این راکت آماده استفاده کنند. علاوه بر این، بازیکنانی که به اندازه کافی برای بازی‌های تهاجمی قوی نیستند و دوست دارند ضربات محکمی بزنند و چرخش مناسب را به توپ بدهند، بهتر است از این راکت آماده در رقابت‌های خود استفاده کنند، زیرا با کمترین تلاش میتوانید بهترین نتیجه را ببینید.

منبع:

tabletennistop

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *