تنیس روی میز

مقایسه باترفلای ویسکاریا و باترفلای ژانگ جیک ALC

ویسکاریا-ژانگ-جیک-alc

از آنجایی که بسیاری از بازیکنان پینگ پنگ در مورد تفاوت های Butterfly Viscaria  و  Zhang Jike Alc کنجکاو هستند، در این پست مقایسه کلی بین این دو چوب راکت را به شما ارائه میدهیم!

مقایسه عملکرد Viscaria در مقابل Zhang Jike ALC

به طور کلی، گفتن اینکه Viscaria و Zhang Jike کدام یک بهتر است، به همین آسانی نیست! زیرا هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

از نظر وزن، Viscaria کمی سبکتر از Zhang Jike Alc است. با Viscaria، شما میتوانید یک بازی سرعتی بسیار سبک با هر دو طرف چوب داشته باشید و بازی های کوتاه با کنترل عالی انجام دهید.

نقطه ضعف اصلی Viscaria این است که برای بازیکنان حرفه ای که می خواهند سطح خود را با درایوهای فورهند ارتقا دهند، مناسب نیست.

از طرف دیگر، وقتی از Zhang Jike Alc استفاده میکنید، ممکن است متوجه سر سنگین این چوب راکت شوید که امکان ضربات محکم برای سبک حمله را فراهم می آورد.

با Zhang Jike Alc شما میتوانید اسپین ها و کانتر لوپ های سریع تری را اجرا کنید و در عین حال لمس Viscaria در یک بازی کوتاه یا از فاصله متوسط را نیز احساس خواهید کرد.

با این حال، نقطه ضعف کوچک ZJK این است که احساس بسیار سختی دارد. این نکته گاهی کنترل ZJK را برای افراد مبتدی یا حتی حرفه ای دشوار می کند.

بررسی ها همچنین نشان میدهد که دسته 25×100 میلی متری Zhang Jike  راحت تر و پهن تر از Viscaria با اندازه 24×100 میلی متر است. که مطمئناً یک امتیاز مثبت برای ZJK است. به ویژه زمانی که یک بازیکن حرفه ای هستید، نباید با استفاده طولانی مدت از چوب راکت به دست خود آسیبی وارد کنید.

به طور کل ما فکر می کنیم که تنها عیب Viscara و Zhang این است که برای بازیکنان مبتدی که هنوز در حال یادگیری ضربات اساسی هستند، مناسب نیستند.

البته  بعضی بازیکنان ممکن است به دلیل قیمت بالای این چوب راکت ها از خرید آن ها امتناع کنند، اما مطمئنا کیفیت بالای این محصولات صد در صد ارزش خرید را دارد و هیچ وجه پشیمانی به همراه نخواهد داشت.

مدل

ژانگ جیک ALC

ویسکاریا

وزن

86 گرم

90 گرم

اندازه

157×150 میلی متر

157×150 میلی متر

ضخامت

5.8 میلی متر

5.7 میلی متر

لایه

7 لایه (5 چوب+ 2 آرلایت کربن)

7 لایه (5 چوب+ 2 آرلایت کربن)

سرعت

8.9

9

کنترل

9.2

8.8

ثبات

9.5

9.2

سبک بازی

عملکرد عالی در سبک تهاجمی، با ضربات بکند قوی و بسیار سریع

مناسب بازی از فاصله متوسط از میز، تاپ اسپین و ضد حمله. عملکرد بهتر در بازی های کوتاه

سفتی

5.9

5.2

سختی

5.5

5.6

چوب راکت تنیس روی میز ویسکاریا ALC

از سال 1993 تاکنون چوب راکت ویسکارایا باترفلای جایگاه خود را به عنوان یک چوب راکت درجه یک برای بازیکنان حمله ای حفظ کرده است. با پیشرفت های اخیر فناوری، به تدریج اکثر محصولات قدیمی کنار گذاشته می شوند و با محصولات جدیدی به منظور بهبود عملکرد و کیفیت جایگزین می شوند.

با وجود این تغییرات، چوب راکت پینگ پنگ Viscaria همچنان به درخشش خود ادامه داده است و هنوز انتخاب اول بسیاری از بازیکنان مطرح در سطح جهان است. در واقع، با توجه به وبسایت revspin.net چوب راکت Viscaria با اختلاف یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین راکت ها بین بازیکنان این رشته ورزشی است. این چوب راکت از لایه کربن آریلات با کیفیت بالا تشکیل شده است و یک سطح موثر بزرگ دارد که امکان بازی های قدرتی و کنترل شده را فراهم میکند. ژانگ جیکه از بازیکنان معروفی است که قبل از عرضه راکت های ژانگ جیک از ویسکارایا در رقابت های جهانی خود استفاده می‌کرده است. ویسکارایا چوب راکت انتخابی کاسومی ایشیکاوا، لین گائویوان و وانگ چوکین و بسیار از بازیکنان مطرح دیگر نیز می‌باشد.

نقاط قوت

نقاط ضعف

چوب راکت تنیس روی میز ژانگ جیک ALC

چوب راکت ALC ZHANG JIKE دارای یک لمس نرم، سطح موثر بزرگتر و عملکرد قدرتمند و بسیار تطبیق پذیر است. استفاده از الیاف آریلات-کربن در این چوب راکت باکیفیت لرزش را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و کنترل را در شرایط مختلف تقویت می‌کند. واکنش دهی و کنترل بالای این چوب راکت مناسب بازیکنانی است که به دنبال حملات قدرتمند و تهاجمی هستند. 

چوب راکت ژانگ ALC به دلیل بهره مندی از ویژگی های الیاف کربن آرلایت، انعطاف پذیری بسیار بالایی داشته و دارای سطح موثر بزرگتر و لرزش کمتری است. به دلیل سرعت بالای این چوب راکت قدرتمند بازیکنان باید برای اجرای استراتژی های سرعتی و ضربات پرپیچ از تسلط و مهارت کافی برخودار باشند. 

نقاط قوت

نقاط ضعف

مرجع:

sportypong

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *