تنیس روی میز

نکات مهم در مورد میزهای پینگ پنگ!

نکات-مهم-میزهای-ینگ پنگ

برای بسیاری از افراد خرید میز پینگ پنگ می تواند یک کار دلهره آور باشد. گزینه های زیادی برای انتخاب در بازار وجود دارد و نمیتوان یک میز خوب را برای همه توصیه کرد. در این پست ما به شما کمک میکنیم تا بهترین میز پینگ پنگ را برای نیازهای خاص خود پیدا کنید.

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا به یک میز باشگاهی و خانگی نیاز دارید و یا به دنبال یک میز برای فضای باز میگردید؟ آیا برای طراحی یا استحکام ارزش قائل هستید؟ آیا این میز را برای خود می خرید یا برای فرزندانتان؟ آیا به قابلیت حمل نیاز دارید؟ آیا دوست دارید که میزتان فضای مخصوصی برای نگهداشتن راکت داشته باشید؟ کیفیت پرش چقدر برای شما مهم است؟ آیا نگران این هستید که در نهایت پولی که به سختی به دست آورده اید را روی یک میز پینگ پنگ که برای شما مناسب نیست هدر دهید؟

اگر اینطور است، پس شما به جای درستی آمده اید! ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین میز را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

یک میز پینگ پنگ ممکن است همان چیزی باشد که برای ارتقاء مهارت های بازی و یا سرگرم کردن دوستان در شب های کسل کننده به آن نیاز دارید. بازی پرطرفدار پینگ پنگ میتواند ساعت ها شما را سرگرم کند و در کنارش به شما کمک می کند صدها کالری بسوزانید. البته حتما ابتدا مطمئن شوید که اتاق و فضای مناسب برای میز تنیس روی میز در اختیار دارید.

اندازه میز

میزهای پینگ پنگ می توانند اندازه های متنوعی داشته باشند، اما فقط یک اندازه رسمی و استاندارد وجود دارد. میزهایی با اندازه غیر استاندارد فقط برای استفاده تفریحی در نظر گرفته شده اند. اندازه استاندارد میزهای پینگ پمگ توسط فدراسیون بین المللی تنیس روی میز (ITTF) تعیین شده است و قبل از رقابت ها همیشه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تقریباً هر میزی که با آن روبرو می شوید یک میز با اندازه استاندارد خواهد بود.

اندازه استاندارد میز پینگ پنگ یا تنیس روی میز به این صورت است:  طول و عرض استاندارد میزهای پینگ پنگ بر اساس بیانیه ITTF به ترتیب 274 در 152 سانتی متر است.

از سوی دیگر، میزهای پینگ پنگ تفریحی و با اندازه غیر استاندارد در اندازه های کوچکتر عرضه می شوند. باید توجه کنید که هیچ اندازه کوچک استانداردی وجود ندارد و تولید کنندگان مختلف میزهای متفاوتی تولید میکنند، اما متداول ترین اندازه میز پینگ پنگ یا تنیس روی میز غیر استاندارد 186 در 91 است.

فضای اطراف میز

هنگام خرید میز باید به میزان فضای اطراف میز نیز توجه کنید. توصیه می کنیم حداقل 121cm تا 152 cmفضا در هر 4 طرف برای انجام یک بازی پینگ پنگ راحت داشته باشید. اگر فضای کافی ندارید، بهتر است از خرید میز خودداری کنید.

ما به شدت توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای خرید میز، فضای خانه یا محل کار خود را بررسی کنید. برای محیط های خانگی، مطمئن شوید که منطقه بازی نزدیک به اشیائی که به راحتی شکسته میشوند، قرار نداشته باشد. اگر اشیاء شکننده یا گران قیمت نزدیک میز شما هستند، باید جابجا یا محافظت شوند. به همین ترتیب، قرار دادن یک میز در محل کار نه تنها بازیکنان، بلکه سایر کارمندان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. بزرگترین نگرانی در این شرایط سطح سر و صدا است، بنابراین منطقه بازی باید به اندازه کافی ایزوله باشد تا حواس دیگران را پرت نکند یا برای دیگران مزاحمت ایجاد نکند.

فضای باز

با اینکه فضای باز معمولاً فضای بیشتری دارند، اما هنوز باید بعضی از عوامل را در انتخاب محل میز در نظر بگیرید. بازی کردن در هوای تازه بیرون عالی است، اما نور خورشید یا باد بیش از حد می تواند کار را برای شما دشوار کند. اگر در یک مکان بادخیز زندگی می کنید، سعی کنید نقطه ای را با موانع طبیعی (دیوارها، درختان و غیره) انتخاب کنید تا اثرات باد به حداقل برسد. شما همچنین باید زمین زیر میز را در نظر بگیرید، به خصوص اگر میز شما نیاز به یک سطح صاف دارد. چمن یا خاک امکان جذب ضربه بهتری را فراهم می کند، اما در مقایسه با سطوح چوبی یا بتونی، پایداری کمتری دارند.

حریف تمرینی

پینگ پنگ یک بازی دو نفره است، بنابراین باید کسی را داشته باشید که با او بازی کنید. حتی میزهای پینگ پنگ با کمترین قیمت نیز هزینه قابل توجهی دارند، بنابراین مطمئن شوید که کسی را برای بازی دارید. در غیر این صورت، میز شما ممکن است در گوشه ای فقط گرد و خاک بخورد!

آیا دوستانی دارید که علاقه مند به بازی با شما باشند؟

آیا اعضای خانواده شما به بازی تنیس روی میز علاقه دارند؟

اگر آیا همکارانتان به بازی علاقه دارند؟

اگر پاسخ به این سوالات مثبت است، به دنبال خرید یک میز پینگ پنگ بروید. در غیر این صورت، بهتر است به جای خرید میزی که ممکن است از آن استفاده نکنید، به باشگاه محلی خود بپیوندید.

بودجه شما چقدر است؟

هنگامی که بعد از تمام ملاحضات تصمیم به خرید یک میز پینگ پنگ گرفتید، باید با توجه به بودجه خود یک میز پینگ پنگ مناسب را انتخاب کنید. در حال حاضر، میزهای پینگ پنگ با قیمتی کمتر از 400 دلار و تا 4000 دلار نیز در دسترس هستند. شا مجبور نیستید هزاران دلار را برای یک میز گران قیمت خرج کنید. بازیکنان تفریحی اغلب می توانند یک میز باکیفیت و بادوام در حد میزهای رقابتی پیدا کنند که کمتر از 700 دلار باشد.

ویژگی های مهم میز پینگ پنگ

ضخامت

ضخامت به ضخامت سطح میز اشاره دارد و شاید مهم ترین عاملی باشد که هنگام خرید میز تنیس روی میز باید در نظر بگیرید.

 

 ضخامت بیشتر میز به معنای جهش یکنواخت است. بر اساس مقررات ITTF هنگام انداختن توپ از ارتفاع 30 سانتی متری روی میز، توپ باید حداقل 23 سانتی متر جهش پیدا کند. میزهایی با ضخامت کم پرش های ناهمواری ایجاد می کنند که تجربه بازی شما را کاهش می دهد. البته به عنوان یک بازیکن تفریحی در خانه یا دفتر، نیازی به پیروی از قوانین ITTF ندارید.

بازی‌های رقابتی معمولاً روی میزی (سطح میز) با ضخامت ۲۵ میلی‌متر انجام می‌شوند، اما میزهای غیر استاندارد و برای اهداف تفریحی نیز وجود دارد که ضخامت های مختلفی دارند. لطفاً به خاطر داشته باشید که مشخصات میزهای خانگی و فضای باز بسیار متفاوت است، زیرا میزهای فضای باز اغلب نازک تر هستند و از مواد مختلفی ساخته می شوند.

ضخامت میزهای تنیس روی میز معمولا یکی از موارد زیر است:

وزن

وزن میز پینگ پنگ مستقیماً با دوام آن در ارتباط است: هر چه میز سنگین تر باشد، دوام بیشتری خواهد داشت. میزهای درحد مسابقات می توانند بیش از 130 کیلو وزن داشته باشند و میزهای تفریحی معمولاً سبک تر هستند.

وزن میز نشان دهنده کیفیت چوب، استحکام و دوام آن نیز است. میزهای سنگین‌تر اغلب از چوب با کیفیت بالا یا کامپوزیت ساخته می‌شوند، به این معنی که سطحی یکنواخت برای جهش یکنواخت خواهند داشت. ضخامت میز و کلاف دور آن نیز نقش مهمی را ایفا می کند. یک میز 25 میلی متری با کلاف مستحکم تر به طور قابل توجهی سنگین تر از یک میز 15 میلی متری است.

اگر اغلب جابه‌جا می‌شوید و خانه‌تان را عوض می‌کنید، احتمالاً باید میزی را با وزن کمتر و چرخ‌هایی برای حمل آسان در نظر بگیرید. جابجایی یک میز سنگین دشوار است، به خصوص اگر چرخ نداشته باشد، و شما نمی خواهید هر بار که حرکت می کنید، یک میز غول پیکر را بسته بندی کرده و ارسال کنید.

قاب دور میز

استحکام قاب یکی دیگر از عوامل ضروری برای تعیین انتخاب میز شما است. به دنبال میزی با قاب بادوام باشید که از مواد با کیفیت عالی مانند آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته شده است. علاوه بر این، به دنبال میزهایی باشید که قطعات اتصال بیشتری دارند زیرا محکم تر هستند.

قاب ساختار اصلی میز شماست. شما باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید، زیرا یک عنصر اساسی برای هر میز پینگ پنگ است.

میزهای خانگی/باشگاهی در مقابل میزهای فضای باز

آیا می خواهید میز پینگ پنگ را در خانه خود قرار دهید یا تصمیم دارید آن را در فضای باز بگذارید؟

ملاحظات مکانی بسیار مهم هستند، زیرا میزهای فضای باز باید ضد آب باشند. از آنجایی که میزهای فضای باز در معرض عناصر طبیعی مانند باد، باران، نور خورشید و رطوبت قرار دارند، از مواد محکم‌تر و سخت‌تر (فلز، مصنوعی) ساخته شده‌اند. آنها معمولاً گرانتر از میزهای داخلی هستند، اما مطمئناً عمر بیشتری خواهند داشت.

البته می توانید از میزهای فضای باز در داخل خانه نیز استفاده کنید اما ممکن است گزینه مقرون به صرفه ای نباشد. با این حال، میزهای فضای باز می توانند انتخاب خوبی برای گاراژها و سایر فضاهایی باشند که رطوبت بالا یا نوسانات زیاد دما را تجربه می کنند. مواد مختلف میزهای فضای باز در طول زمان در این شرایط به خوبی خود را حفظ می کنند، در حالی که طول عمر میزهای داخلی می تواند کوتاه باشد.

مرجع:

Megaspin

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *