تنیس روی میز

مقایسه ربات های روبو‌ پنگ دونیک (بخش اول)

روبو-پنگ-دونیک-ربات

در این وبلاگ نگاهی دقیق تر به ربات های Donic Newgy خواهیم داشت و این ربات ها را از جنبه های مختلف با یکدیگر مقایسه میکنیم. تمام ربات‌های روبو پنگ دونیک که در این مقاله مقایسه شده اند، میتوانند یک انتخاب خوب برای آموزش های روزانه باشند، و تمام آن ها از کاربرد و کیفیت بالایی برخوردار هستند. البته ربات Donic Newgy Robo Pong 2055 که مجهز به سیستم بازگشت خودکار توپ است، بیشترین امتیاز را به خود در این رتبه بندی اختصاص میدهد و یک بازی بی وقفه را امکان پذیر میکند. چنین قابلیتی استقامت بازیکنان و حرکات پای آنها را تقویت میکند و باعث بهبود تکنیک های مختلف خواهد شد. با در نظر گرفتن تمام معیارها، Robo Pong 2055 برنده نهایی آزمون ما است! اما سایر ربات‌های سری Robo Pong که مجهز به سیستم بازگشت خودکار توپ نیستند – مانند Donic Newgy Robo Pong 545 – نیز مکمل خوبی برای تمرین های شما خواهند بود و با امکانات جدید زیادی همراه هستند.

ویژگی های کلی ربات های تنیس روی میز

قبل از اینکه به سراغ مقایسه ربات های روبو‌ پنگ Donic برویم، بهتر است ابتدا یک بررسی کوتاه از ویژگی های کلی ربات‌های تنیس روی میز داشته باشیم. البته این اطلاعات در مورد ربات های Robo Pong نیز صدق می‌کند. ربات های تنیس روی میز تجهیزات ورزشی هستند که در پشت میز یا - در بیشتر موارد - بالای میز قرار می‌گیرند. پس از انتخاب تنظیمات مورد نظر، این ربات ها (یا ماشین ها) به طور خودکار توپ ها را به سمت بازیکن پرتاب می کنند. با توجه به نوع ربات، تنظیمات پرتاب توپ ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند (به عنوان مثال اهداف توپ، محل قرارگیری، سرعت، انواع چرخش، فرکانس پرتاب و غیره).

این ویژگی ها در ربات های تنیس روی میز دونیک شامل واحد کنترل (که برای عملکرد کلی ربات ضروری است)، بخش پرتاب توپ و ظرف توپ است. ربات های تنیس روی میزی که مجهز به سیستم برگشت خودکار توپ هستند، همچنین یک تور برای جمع آوری توپ (به صورت استاندارد) دارند که توپ ها را در خود نگه داشته و به سمت قیف توپ هدایت می کند. سپس، این توپ ها به داخل ربات و در نهایت به سمت بخش پرتاب توپ هدایت می شوند و این کار مجددا تکرار میشود. چنین چیزی باعث یک عملکرد پویا و بدون توقف خواهد شد. علاوه بر این، بعضی از ربات های دونیک سیستمی به نام کیت های ارتقا (upgrade kit) دارند که به کاربران این امکان را می دهد که دستگاه های تنیس روی میز قدیمی خود را ارتقا دهند. در ادامه مزایا و معایب ربات های دونیک و ویژگی های متمایز هر یک از ربات های خانواده Robo Pong دونیک بررسی خواهد شد.

مزایا و معایب ربات های دونیک

ربات های روبو‌ پنگ دونیک در کنار مزایای بسیار زیادشان، مانند تمام ربات های تنیس روی میز معایبی نیز دارند که باید به آن ها توجه کرد. به طور کلی، ربات های تنیس روی میز هرگز نمی‌توانند به طور کامل جایگزین یک حریف واقعی شوند!

توجه داشته باشید که برای بهبود تکنیک های خود باید به حرکات بازوهای حریف خود چه در تمرین و چه در رقابت های واقعی دقت کنید. این یک نکته بسیار مهم است، زیرا بر اساس این حرکات، می توانید نوع و شدت چرخش های ورودی را پیش بینی کنید. همانطور که تصور میشود، هنگام آموزش با ربات های تنیس روی میز، این روند دیگر وجود ندارد، چرا که اطلاعات چرخش توپ از قبل برنامه ریزی شده اند و هیچ امکان دیگری برای ارزیابی میزان چرخش وجود ندارد. یکی دیگر از معایب ربات های تنیس روی میز این است که قادر به تولید طیف گسترده‌ای از انواع چرخش، شدت و سایر تفاوت‌های ظریف که در رقابت های واقعی مشاهده میشود، نیستند.

البته استفاده از ربات های تنیس روی میز برای اهداف تمرینی و آموزشی مزایای خاص خود را نیز دارد. به دلیل اتوماسیون بسیاری از فرآیندهای این ربات ها، دیگر نیازی به آموزش با سطل توپ نیست! اکنون کار جمع آوری و پرتاب توپ تماما خودکار و  توسط ربات تنیس روی میز شما انجام میشود. از این رو، مربیان زمان بیشتری برای تماشا، مطالعه و اصلاح بازیکنان دارند. از سوی دیگر، خود مربی نیز اکنون می تواند با ربات بازی کند: در این حالت، بازیکنانی که در حال یادگیری تنیس روی میز هستند میتوانند با دقت مربی خود را تماشا کنند و با تکنیک های صحیح و همچنین نادرست آشنا شوند. مزیت دیگر ربات های پینگ پنگ این است که میتوانید کار پای خود را تقویت کنید. همچنین اگر رباتی که استفاده می کنید مجهز به سیستم بازگشت خودکار توپ باشد، میتوانید سخت تر و برای مدت طولانی تری (بدون وقفه) تمرین کنید!

تست ربات های تنیس روی میز Donic

شما میتوانید رتبه بندی دقیق ربات های ربات های روبو‌ پنگ دونیک را در زیر مشاهده کنید. برای این تست، چهار ربات زیر بررسی شده است:

Donic Newgy Robo Pong 2055

در یک کلمه، عملکرد عالی! ما واقعاً نتوانستیم توصیف بهتری که شایسته این ربات تنیس روی میز باشد، پیدا کنیم. بر خلاف ربات قبلی (2050)، نسخه 2055 از نظر عملکردی قدرتمندتر و بهتر است. این ربات دارای یک واحد کنترل جدید است که به دلیل تجهیزات الکترونیکی ارتقا یافته، سیستم عامل جدید و همچنین یک نرم افزار قوی به سطح پیشرفته تری از دقت، قابلیت اطمینان و سرعت دست پیدا کرده است. 2055 دارای یک سیستم بازگشت خودکار توپ (برای تمرین بدون وقفه) و یک تور برای جمع آوری توپ است. علاوه بر این، با وجود ویژگی های منحصر به فرد و کیفیت عالی، قیمت بسیار خوبی دارد. گاهی مشاهده شده است که بسیاری از برندها که مانند این ربات مجهز به سیستم برگشت توپ خودکار هستند، هزینه بسیار بالایی دارند. کیفیت کلی خوب، حمل آسان و سهولت استفاده، در کنار طیف گسترده ای از تنظیمات، و قیمت منصفانه، این ربات را از سایر ربات های تنیس روی میز متمایز کرده است. بازیکنان میتوانند با کنترل دیجیتال سرعت توپ را تا حداکثر 120 کیلومتر در ساعت و در 30 سطح مختلف تنظیم کنند. کاربران همچنین می توانند فواصل زمانی و فرکانس پرتاب توپ را ( 170 توپ در دقیقه) تغییر دهند. سر ربات را نیز میتوان در  13 زاویه شیب مختلف قرار دارد. Robo Pong 2055 همچنین قادر به پرتاب توپ به صورت اسپین، بک اسپین، ساید اسپین، سرویس و  چاپ است. این ربات یک حالت تمرینی دارد که به کاربران اجازه میدهد از بین 64 تمرین پیش فرض انتخاب کنند. منوی Donic Newgy Robo Pong 2055 بسیار ساده و کاربرپسند است و حتی امکان تغییر زبان نیز وجود دارد.  ظرفیت توپ این دستگاه تنیس روی میز تقریباً 120 عدد میباشد. نصب و جداسازی این ربات بسیار ساده و به سرعت انجام میشود. وزن این ربات 8 کیلوگرم است که نه خیلی سبک و نه خیلی سنگین در نظر گرفته میشود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که به دلیل وزن آن، بعد از نصب دستگاه، کاملا محکم، مطمئن و بدون حرکت خواهد بود. Robo Pong 2055 تنظیمات مناسبی را به تمام بازیکنان چه در سطح مبتدی و چه در سظح پیشرفته و حرفه ای ارائه میدهد.

Donic Newgy Robo Pong 3050XL

این ربات از نظر کیفیت و عملکرد بسیار مشابه با نسخه 2055 است. از ویژگی های بارز این ربات میتوان به سیستم برگشت توپ خودکار اشاره کرد. Donic Newgy Robo Pong 3050 XL در حال حاضر یکی از بزرگترین و قدرتمندترین محصولات است که Donic عرضه بازار کرده است. 3050XL در واقع نسخه توسعه یافته Donic Newgy Robo Pong 2055 است و براساس جدیدترین فناوری ها ساخته شده است. طراحی جدید و جذاب، عملکرد کاربرپسند و قابلیت تنظیم راه دور با گوشی های هوشمند و تبلت تنها چند مورد از ویژگی های این ربات پیشرفته است.  البته، تمام این فناوری ها یک قیمتی دارند! در واقع قیمت از دلایل اصلی قرارگرفتن این ربات در رتبه دوم است. با این حال، اگر جنبه مالی برای شما مهم نیست، این ربات تنیس روی میز احتمالا بهترین انتخاب ممکن خواهد بود! 3050 XL کاری که سایر دستگاه های پینگ پنگ نمی توانند انجام دهند را شدنی کرده است. علاوه بر طراحی زیبا و مدرن، عملکرد جدید و خلاقانه ای نیز دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. تمام تنظیمات این ربات کاملا با استفاده از برنامه Newgy (iOS یا Android) از طریق تلفن هوشمند یا تبلت (به سادگی از طریق بلوتوث) انجام میشود. منوی این نرم افزار بسیار ساختار یافته، سریع و به راحتی قابل استفاده است عملکردها و تنظیمات این ربات تنیس روی میز باورنکردنی است و تمام ویژگی های زیر از طریق صفحه نمایش قابل تنظیم هستند: سرعت توپ، موقعیت های نوسان، انواع و میزان چرخش، فرکانس های پرتاب توپ و غیره. همچنین می توانید از بیش از 100 نوع تمرین پیش فرض و برنامه ریزی شده انتخاب کنید و تمرین خود را ایجاد کنید. باید به این نکته اشاره کرد که Donic Newgy Robo Pong 3050XL دارای یک سر چرخان کاملاً خودکار و دو رول پرتاب توپ (دوبل) است. چنین ویژگی به ربات اجازه می دهد تا انواع مختلف چرخش را بدون توجه به سرعت پرتاب روی توپ اعمال کند. در نتیجه، دقت پرتاب توپ 3050 XL بسیار بیشتر است و به یادگیری تکنیک های مختلف سرعت میبخشد. این ربات دارای چراغ‌هایی است که نوع و شدت چرخش را نشان میدهد و در صورت غیر ممکن بوده تنظیمات به کاربر اطلاع میدهد، که یک ویژگی کاملا جدید است! این ربات تنیس روی میز بسیار قابل اعتماد است و احساس یک بازی و رقابت واقعی را به کاربر القا میکند و عملکردی تقریباً شبیه به یک حریف تمرینی واقعی دارد. چنین چیزی واقعاً باورنکردنی است! ربات روبو‌ پنگ 3050XL نیز مانند سایر ربات های دونیک نصب و جداسازی آسانی دارد و به دلیل انعطاف پذیری بالا نه تنها برای بازیکنان حرفه ای و پیشرفته، بلکه برای مبتدیان نیز کاربردی و مفید خواهد بود.

منبع:

tt-shop

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *