تنیس روی میز

مقایسه ربات های روبو‌ پنگ دونیک (بخش دوم)

روبو-پنگ-دونیک

در وبلاگ قبلی جزئیات و ویژگی های دو ربات برتر روبو پنگ دونیک مورد بررسی قرار گرفت.  همانطور که قبلا اشاره شد تمام ربات‌های Donic که در این مقاله مقایسه شده اند، میتوانند یک انتخاب خوب برای آموزش های روزانه باشند و تمام آن ها از کاربرد و کیفیت بالایی برخوردار هستند. اما علاوه بر کیفیت، قیمت نیز نقش مهمی در تصمیم گیری ایفا میکند. از این رو، در ادامه ربات های اقتصادی تر کمپانی دونیک از نظر تنظیمات و کیفیت بررسی شده است.

Donic Newgy Robo Pong 1055

ربات دونیک روبو پنگ 1055 که رتبه سوم را در میان ربات های دونیک به خود اختصاص داده است، برخلاف مدل قبلی خود یعنی Robo Pong 1050، مجهز به تجهیزات الکترونیکی جدیدی به شکل واحد کنترل است. این ربات با بهره برداری از سیستم عامل و نرم افزار جدید از نظر کیفیت و عملکرد تغییرات چشمگیری داشته است. علاوه بر این، در مقایسه با مدل قبلی بسیار سریع تر است. در واقع، Robo Pong 1055  درست مانند ربات 2055 دونیک یک برنده است. زیرا از نظر فنی، 1055 کاملاً شبیه به مدل روبو پنگ 2055 است، با این تفاوت که Newgy Robo Pong 1055 مجهز به سیستم بازگشت خودکار توپ نیست (و البته به همین دلیل توری برای جمع آوری توپ نیز ندارد). البته، نداشتن این ویژگی ها هزینه های این ربات را به مراتب کاهش داده است، که میتواند یک امتیاز مثبت باشد.

بنابراین اگر این دو ویژگی یعنی بازگشت خودکار و تور جمع آوری توپ برای شما مهم نیست و می‌خواهید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید و در عبن حال به دنبال یک محصول با کیفیت کیفیت و کاربردی هستید، احتمالا این ربات اولین انتخاب شما خواهد بود. وزن ربات دونیک 1055 تقریباً 4.5 کیلوگرم (سبکتر از 2055) و بسیار سریع است. نصب و جداسازی قطعات آن نیز بسیار آسان است و به هیچ وجه کار با آن سخت نیست.

همانطور که قبلا ذکر شد، جزئیات فنی Donic Newgy Robo Pong 1055 دقیقاً شبیه به برادر بزرگ خود است: 21 موقعیت نوسانی، 13 زاویه شیب، 30 سرعت توپ مختلف (تا 120 کیلومتر در ساعت)، فواصل توپ قابل تنظیم (توپ)، فرکانس پرتاب (170 توپ در دقیقه)، تنظیمات مختلف توپ و چرخش (تاپ اسپین، بک اسپین، ساید اسپین، سرویس، چاپ)، و 64 تمرین پیش فرض.

اگرچه Robo Pong 1055 یک ربات تنیس روی میز بدون سیستم بازگشت خودکار توپ است، اما ظرفیت توپ آن 200 عدد است که واقعا عالی محسوب میشود! این ربات بسیار کاربردی و مفید بوده و حتی میتوان برای  ارتقاء آن به 2055 از یک Upgrade Kit (یا کیت  ارتقاء) استفاده کرد. این ربات با توجه به تنظیمات متعددی که به کاربران ارائه میدهد، یک حریف تمرینی خوب نه تنها برای بازیکنان حرفه ای تنیس روی میز، بلکه برای مبتدیان خواهد بود.

Donic Newgy Robo Pong 545

دونیک روبو پنگ 545 با اینکه در رتبه چهارم این مقایسه قرار گرفته است، اما به هیچ وجه ربات بدی نیست! این ربات تمرینی، نسخه  ارتقاء یافته نسخه قبلی خود، Robo Pong 540 است. در ربات Robo Pong 545 واحد کنترل بهبود پیدا کرده است و عملکردی به نام AIM یا همان نشانه گیری نیز به آن اضافه شده است. این ویژگی ها این امکان را به کاربران میدهد که به صورت دستی سر ربات را تنظیم کنند. اکنون، ربات قادر به سرو کردن توپ ها به حالت های مختلف مانند بک هند و فورهند است. 

اگرچه ربات Donic Newgy Robo Pong 545 به عنوان «تنها» مدل سطح پایه دونیک شناخته میشود، اما ویژگی‌ها، عملکردها و کیفیت آن تمام کاربران را متقاعد خواهد کرد! این ربات همچنین بسیار کم هزینه است و البته به مراتب از امکانات و قابلیت های کمتری نیز برخوردار است. به عنوان مثال، سرعت توپ فقط در دو سطح (15 و تقریباً 115 کیلومتر در ساعت) در دسترس است، فرکانس پرتاب توپ نیز فقط در 13 تا 63 توپ در دقیقه قابل تنظیم است. از نظر اسپین، می توانید («فقط») بین تاپ اسپین، بک اسپین و سایداسپین انتخاب کنید. با این اوصاف، این ربات تنیس روی میز محکم، دقیق و بسیار قوی است!

نصب و اتصال این ربات نیز بسیار آسان است و شما میتوانید آن را به راحتی بالای میز تنیس روی میز خود قرار دهید. مشخصا، 545 مانند سایر ربات های اقتصادی سیستم بازگشت توپ خودکار ندارد. یک نکته دیگر چرخش بالای توپ های ساید اسپین و بک اسپین است، در صورتی که در توپ های تاپ اسپین به این شکل نیست. با این حال، به سرعت به این ویژگی عادت خواهید کرد.

به طور خلاصه، Donic Newgy Robo Pong 545 یک ربات تنیس روی میز با قیمت پایین، کیفیت کلی خوب و تنظیمات مفید (با توجه به سطح پایین قیمت) است. از این رو، هم به بازیکنان مبتدی و هم به بازیکنان پیشرفته توصیه میشود.

Upgrade Kit (کیت ارتقاء)

آیا هنوز از ربات های پینگ پنگ آنالوگ قدیمی استفاده می کنید؟ اصلا مشکلی نیست! Donic یک کیت به اصطلاح ارتقاء (یا upgrade) ارائه داده است که شما میتوانید مدل های قدیمی و آنالوگ (مانند Donic Newgy Robo Pong 2000 یا Donic Newgy Robo Pong 2040) را در مدت زمان بسیار کوتاهی (فقط چند دقیقه) به یک نسخه دیجیتالی تبدیل کنید. این کیت ارتقاء دیجیتالی شامل یک سر پرتاب توپ، یک واحد کنترل دیجیتال شامل پایه، یک کابل اتصال و البته دفترچه راهنما برای آموزش نحوه ارتقاء ربات به نسخه های پیشرفته تر است  (به عنوان مثال Donic Newgy Robo Pong 2055). این کیت ارتقاء یک جایگزین ارزان قیمت برای قدم برداشتن به عصر دیجیتال است. نصب کیت ارتقاء آسان و سریع است و همچنین به شما اجازه میدهد علاوه بر توپ های تنیس روی میز قدیمی 38 میلی متری از توپ های جدید 40 میلی متری نیز استفاده کنید.

نکات نهایی برای تمام ربات های Donic

اکنون که با کیفیت و ویژگی های ربات‌های Donic آشنا شده اید، باید به چند نکته در مورد نگهداری این محصولات توجه کنید. تمام ربات های Donic  باید هر چند وقت یک بار (اما به طور منظم) تمیز شوند. برای نگهداری از این ربات ها باید بخش های انتقال توپ (چرخ، رول و غیره)، سر، ظروف توپ و سایر بخش‌ها را تمیز نگه دارید و سعی کنید از ورود گرد و غبار به داخل دستگاه جلوگیری کنید. نفوذ خاک و آلودگی داخل یا روی این ربات ممکن است منجر به کاهش دقت و دوام دستگاه شما شود و حتی ممکن است باعث گیر کردن توپ ها شود.

البته این موضوع در مورد توپ های تنیس روی میز نیز صادق است. اگر آنها با خاک و سایر ذرات خارجی تماس داشته باشند (به عنوان مثال بعد از برخورد با زمین یا میز خاکی)، خاک و گرد و غبار به توپ ها می چسبد و این آلودگی ها به داخل ربات نیز منتقل می ‌شود که عملکرد دستگاه را محدود می کند. به این دلایل، به طور منظم توپ ها را تمیز کنید!

توصیه ما به شما این است که اگر ربات شما دارای تور جمع آوری توپ نیست، خودتان با کمی هزینه این تورها را خریداری کنید. چنین وسیله ای مانع از برخورد بیشتر توپ ها به زمین میشود. همچنین مطمئن شوید که به اندازه کافی توپ دارید. نکته مهم دیگر، تمیز نگه داشتن میز را فراموش نکنید! میزها نیز به مرور زمان کثیف می شوند. و نکته پایانی اینکه در صورتی که توپی در ربات گیر کرد، هرگز به دستگاه خود ضربه نزنید! این ممکن است منجر به آسیب دائمی شود.

با در نظر گرفتن این نکات ساده، تقریبا مطمئن هستیم که از ربات تنیس روی میز Donic خود برای مدت طولانی لذت خواهید برد!

منبع:

tt-shop

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *