تنیس روی میز

پروفایل ستاره پینگ پنگ، فن ژندونگ

فن-ژندونگ

1- بیوگرافی

فن ژندونگ، ستاره مطرح تنیس روی میز است که در حال حاضر بر اساس آمار انجمن بین المللی تنیس روی میز رتبه یک بخش انفرادی مردان را به خود اختصاص داده است. به عقیده بعضی از افراد ژندونگ حتی بهتر از ما لونگ که یکی از بهترین بازیکنان پینگ پنگ در تمام دوران ورزشی است، بازی می‌کند. فن ژندونگ شهرت خود را به واسطه تکنیک های حرفه ای و ضربات بک‌هند و فورهند فوق‌العاده قدرتمند خود به دست آورده است.

 

فن ژندونگ زمانی که تنها 5 سال داشت وارد رشته ورزشی پینگ پنگ شد. پدر و مادر وی این انگیزه را در او ایجاد کردند که این رشته ورزشی را ادامه دهد، اما در آن زمان هیچ کس نمی‌دانست که روی ژندنگ به یک بازیکن در کلاس جهانی تبدیل خواهد شد. فن ژندونگ در ۷ سالگی اولین تورنمنت خود را برنده شد. وی در مسابقات تنیس روی میز مردان شهر گوانگژو شرکت کرد و به مقام اول رسید.

 

با گذشت زمان فن ژندونگ با پیروزی در مسابقات بزرگ توجه زیادی را به خود جلب کرد و هر روز به تعداد طرفداران او اضافه می‌شد. خانواده او با دیدن استعداد بی‌نظیر فرزندشان برای افزایش مهارت‌، او را در یک آکادمی ورزشی ثبت نام کردند. فن ژندونگ در مسابقات بیشتری شرکت کرد، تا جایی که در 11 سالگی مورد توجه چهره های مطرح تنیس روی میز قرار گرفت.

 

او به زودی به تیم استعداد های برتبر تنیس روی میز به نام تیم هشت ملحق شد و در کنار چهره‌های مشهور جهانی مانند لوی گولیانگ و وانگ هائو حضور پیدا کرد. بعدی از مدتی به تیم ملی B چین پیوست و مقام قهرمانی مسابقات تونگژو را نصیب خود کرد. او برای پیوستن به تیم A هر روز بیشتر تلاش کرد و در نهایت زحمات او به نتیجه رسید و با حضور در تیم ملی گروه A افتخار دیگری رقم زد. وی در آن سال در 3 رویداد انفرادی، ترکیبی و تیمی شرکت کرد و در هر سه رقابت پیروز شد.

فن ژندونگ-مسابقه-تنیس-روی-میز

2- تجهیزات ورزشی فن ژندونگ

شرکت تنیس روی میز Stiga در حال حاضر اسپانسر فن ژندونگ است. وی قبلا با چوب راکت Viscaria از کمپانی باترفلای بازی می‌کرد و سپس به Stiga Infinity VPS V روی آورد. Infinity VPS V – با Diamond Touch یک محصول ایده آل برای بازی‌های مدرن تهاجمی است. این چوب راکت با دو روکش مرکزی و استفاده از فناوری جدید Infinity VPS به بهترین نحو ممکن ساخته شده‌است. استفاده از روش گرمایش و سرمایش در ساخت این محصول دقت و کیفیت آن را دو برابر کرده است. این فناوری‌ها باعث ایجاد یک چوب سبک و تهاجمی با تجربه ای استثنایی شده‌است. فن ژندونگ از اسفنج Hurricane 3 National Blue برای بازی های فورهند و Butterfly Tenergy 05 برای بک‌هند استفاده می کند.

Tenergy 05 برای هر دو سبک چینی و اروپایی مناسب است. در طول مسابقات جهانی تنیس روی میز در سال 2019، ژندونگ از رویه جدید باترفلای یعنی Dignics 05 استفاده کرد.

3- چوب راکت و رویه تنیس روی میز Fan Zhendong

در مسابقات قهرمانی تنیس روی میز 2022 در چنگدو، ژندونگ از چوب راکت اختصاصی Butterfly Fan Zhendong ALC با رویه‌های DHS Hurricane 3 و Dignics 09c استفاده کرد. این چوب راکت سفارشی با استفاده از فناوری کربن آریلات ساخته شده و به دلیل ترکیب مواد با کیفیت به یک محصول تهاجمی و انعطاف پذیر تبدیل شده است.. آریلات کربن باعث افزایش انعطاف پذیری، سهولت استفاده و همچنین تعادل عالی بین بازی تهاجمی و دفاعی می‌شود.

فن ژندونگ بیشتر در رقابت‌های نهایی  و حرفه‌ای خود از چوب‌ ویسکاریا استفاده میکند. این چوب راکت کاملا متناسب با سبک بازی او است (حمله و ضدحمله در دو جهت از فاصله نزدیک به میز و از فاصله متوسط).

رویه-چوب-پینگ-پنگ

4- رده بندی جهانی

پروفایل این ستاره چینی پر از افتخارات مختلف است. در حال حاضر، فن ژندونگ در رتبه اول در رده بندی جهانی قرار دارد. وی از سال 2019 جایگاه خود را در صدر جدول جهانی حفظ کرده است. او اکنون به عنوان قوی ترین بازیکن تنیس روی میز شناخته می‌شود.

فن ژندونگ و مالونگ هر دو از شناخته شده ترین بازیکنان تنیس روی میز در سال‌های اخیر هستند. جالب اینجاست که شانس ما لونگ برای برنده شدن کمتر از فن ژندونگ است. احتمال برنده شدن فن ژندونگ تقریباً 56٪ است. او در در ژوئن 2022 به امتیاز 6900 رسید که دو برابر بیشتر از Ma Long با امتیاز 3400 است.

برخی از پیروزی‌های اخیر فن ژندونگ (فینال SMASH سنگاپور):

5- رقابت فن ژندونگ با ما لونگ

متأسفانه، رویای فن برای برنده شدن در مسابقات نیمه نهایی قهرمانی جهانی 2015 با شکست او در مقابل ما لونگ، 4-1 در شکست. او در این مسابقه فقط 18 سال سن داشت و برای خیلی از افراد باخت او در مقابل بازیکن باتجربه‌تر و معروف تری مانند مالونگ قابل درک بود. رقابت بعدی این دو در سال 2017 بود که مجددا با پیروی مالونگ به اتمام رسید. اما کاملا مشهود بود که فن ژندونگ بهبود فوق العاده ای در مقایسه با رقابت قبلی خود با مالونگ پیدا کرده است.

ما لونگ و فن ژندونگ تا به امروز بیشتر از 28 بار با هم روبرو شده‌اند. ما لونگ 21 بار و فن 7 بار برنده این رقابت‌ها شده اند. در دو بازی آخر این دو در سال 2019 رقابت بسیار نزدیک بود و هر دو با نتیجه 4-4 مساوی کردند. اما، اکنون فن ژندونگ از نظر مهارتی برابر با ما لونگ است و البته جوانتر و با انگیزه تر!

فن پس 29 ماه به عنوان بازیکن شماره 2 تنیس روی میز جهان و در نهایت به صدر جدول رده بندی صعود کرد و رویای خود را به واقعیت تبدیل کرد. ژندونگ با وجود کسب افتخارات فراوان مغرور نشد و مانند همیشه برای تقویت مهارت های خود تلاش کرد. چرا که می‌دانست بازیکنان دیگر تهاجمی‌تر از همیشه او را دنبال می‌کنند و منتظر یک اشتباه از سوی او هستند. او برای حفظ موقعیت خود باید از تمام مهارت های فنی و تمرکز ذهنی خود استفاده کند.

مالانگ-فن-ژندونگ

6- اوقات فراغت

فن ژندونگ اوقات فراغت خود را با هم تیمی‌های خود می‌گذراند و برای کاهش استرس ناشی از مسابقات از رستوران ها و مکان های تفریحی مختلف دیدن می‌کند. او همچنین عاشق بازی های ویدیویی است و وقت خود را در زمان استراحت صرف بازی کلش آف کلنز می‌کند که یکی بازی‌های مورد علاقه اوست.

فن ژندونگ یک بار در مصاحبه‌ای گفت که زندگی او چندان هیجان انگیز نیست زیرا اولویت او فعالیت های آموزشی و تقویت مهارت‌هایش است. فن ژندونگ می‌خواهد به الگوی نسل بعدی بازیکنان تبدیل شود و به آن ها برای شروع این رشته ورزشی انگیزه دهد.

7- افتخارات

فن ژندونگ در سنین جوانی به موفقیت های زیادی دست یافته است. او رکوردهای جهانی بسیاری را به ثبت رسانده و چند عنوان قهرمانی را به خانه برده است. زمانی که در سال 2012 به تیم ملی چین پیوست، جوان ترین بازیکن تیم بود و در زمان خود جوانترین بازیکنی بود که مقام‌های قهرمان انفرادی، ITTF و قهرمان جهان را از آن خود کرد. با اینکه این رکوردها توسط توموکازو هاریموتو شکسته شد، اما او همچنان به عنوان یکی از اعجوبه‌های تنیس روی میز هر روز در حال کسب امتیازات بیشتر است.

در اینجا برخی از عناوین اصلی Fan Zhendong ارائه شده است:

منبع:

tabletennistop

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *