تنیس روی میز

از شکست های خود درس بگیرید

طبیعتا پیروزی در یک مسابقه شرایط بهتری را برای مربیان و بازیکنان رقم میزند. بدست آوردن برد در مسابقات برای افزایش اعتماد به نفس ضروری است. مربیان و بازیکنان همگی پس از برد خوشحال هستند زیرا برد ، نشان دهنده آمادگی مناسب و نتیجه دادن تمرینات میباشد. با این حال اگر یک بازیکن در پی رفع نقاط ضعف خود نباشد پیشرفت نمیکند و اصطلاحا در جا میزند.

شکست ها ، برای پیدا کردن ایراد ها توسط مربیان و بازیکنان ضروری هستند. شکست باعث میشود وارد جزئیات کار شوید و دلیل وقوع آنها را پیدا کنید. بحث در مورد مسائل تاکتیکی در بازی که حریف برتری دارد کاملا طبیعی است. لازم است مربی در جلسه تمرینی بعد از مسابقه با بازیکن صحبت کند و دلایل شکست را بررسی کند.

یادگیری از شکست تنیس روی میز

اگر بتوانید از مسابقات پینگ پنگ خود فیلم بگیرید کمک بزرگی میکند. زیرا میتوان بازی و اشتباهات را به طور کامل بررسی کرد و مربی نکاتی  را برای بهبود نقاط ضعف به بازیکن می گوید.

اگر در یک شکست بازی خیلی نزدیک بود ، باید مسابقه از نظر روانی بررسی شود. باید ببینیم که اشتباهات به دلیل اضطراب صورت گرفته است یا عصبانیت بازیکن. البته در بازی های نزدیک و حساس این امکان وجود دارد که در یک پوئن حساس سرویس درستی انتخاب نشده باشد یا اینکه به درستی بر روی نقاط ضعف حریف تمرکز نشده باشد.

مربیان باید در مسابقاتی که چه با شکست و چه با پیروزی همراه شده باشد نکات مثبت و مفیدی را بیابند و آنها را برای پیشرفت بازیکن در اختیار او قرار دهند.

این نکته بسیار مهم است ، بازی هایی که در آنها حریف برتری کامل داشته و اختلاف بازی بسیار زیاد بوده ارزش تحلیلی زیادی ندارد. شاید در بررسی چنین مسابقه ای نکته جالب توجهی که موجب پیشرفت باشد وجود نداشته باشد.

بازی ای باید مورد بررسی قرار بگیرد که توان بازیکنان نزدیک به هم باشد و بتوان از آنالیز بازی در دیدار بعد با همان رقیب پیروزی بدست آورد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *