تنیس روی میز

چوب‌ راکت دفاعی مدرن – بخش اول

چوب-راکت-دفاعی-مدرن

بازیکنانی با سبک دفاعی مدرن به چوب‌های راکت مخصوص به خود نیاز دارند. این چوب‌ها از نظر ویژگی بسیار متفاوت با چوب‌های تهاجمی هستند. راکت‌های دفاعی معمولاً دارای سر بزرگ‌تری هستند و به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بازیکنان بتوانند به راحتی توپ را نزدیک به بدن خود و دور از خطر نگه دارند. بازیکنان دفاعی از چنین چوب‌های راکتی برای انحراف ضربات تهاجمی دریافتی استفاده می‌کنند. به این صورت کنترل توپ برای حریفان بسیار دشوار خواهد شد.

طراحی راکت‌های دفاعی باعث شده است که توپ زمان بیشتری در بازی نگه داشته شود. مهار توپ از روی تور به کمک چوب های دفاعی به بهترین وجه ممکن انجام می‌شود. همانطور که اشاره شد چوب‌های راکت دفاعی معمولاً کمی سنگین‌تر از مدل‌های تهاجمی هستند و سر بزرگ‌تری دارند. از این رو، اجرای تکنیک‌هایی مانند چاپ و بلاک با آنها آسان‌تر است.

کوجی ماتسوشیتا دفاعی

Victas Koji Matsushita Defensive .1

ویکتاس کوجی ماتسوشیتا یکی از بهترین چوب‌های راکت دفاعی است که توسط قهرمان چهار دوره المپیک و یکی از سرسخت ترین مدافعان دنیای پینگ پنگ یعنی کوجی ماتسوشیتا طراحی شده است. این چوب راکت پنج لایه بوده و از چوب باکیفیت ماهون ساخته شده است.

ویکتاس کوجی ماتسوشیتا یکی از برترین راکت‌های سفارشی و مدرن از کمپانی ژاپنی ویکتاس است. طراحی کوجی ماتسوشیتا این چوب راکت را به چوب دفاعی موثر و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

ساختار چوبی 5 لایه Koji Matsushita کنترل عالی را در استراتژی‌های دفاعی دور از میز به بازیکنان می‌دهد. اجرای ضربات غیرفعال و غیر تهاجمی با این چوب راکت به خوبی هر چه تمام انجام می‌گیرد.

ویکتاس-کوجی

ویژگی‌ها

Victas koji Matsushita به ضربات شما قدرت کافی می‌دهد و اجازه می‌دهد حملات موفقیت آمیزی داشته باشید. همچنین انعطاف پذیری بالای این چوب راکت باعث شده است که دفاع در برابر هر سرویسی امکان پذیر باشد. راکت دفاعی ماتسوشیتا به شما کمک می کند تا حملات حریفان خود را به خوبی مسدود کنید و قبل از پیروزی در رقابت، با یک برد روانی حریف خود را خسته کنید.

چوب راکت Victas koji Matsushita دارای امتیاز 4.5/5 ستاره در Megaspin و 9.4/10 در وب‌سایت Revspin است.

این چوب راکت با دسته‌های flared یا مستقیم موجود است. با توجه به نظر اکثر خریداران این چوب راکت دفاعی از کیفیت، تعادل و کنترل فوق العاده‌ای برخوردار است. چوب راکت کوجی ماتسوشیتا به خوبی با رویه‌های تهاجمی در هر دو طرف کار می‌کند.

باترفلای اینرشیلد ZLF

Butterfly Innershield Layer ZLF. 2

چوب راکت Innershield ZLF یکی از بهترین راکت‌های دفاعی کمپانی Butterfly است. این چوب راکت 7 لایه است و از جدیدترین فناوری‌ها در ساخت آن استفاده شده است. طراحی ویژه چوب راکت اینرشیلد ZLF آن را به یک گزینه مناسب برای سبک بازی دفاعی مدرن تبدیل کرده است.

Innershield  Layer ZLF تحولی در چوب‌های دفاعی محسوب می‌شود. استفاده از الیاف ZL (زیلون کربن) در لایه‌های اینرشیلد باترفلای باعث محبوبیت بالای این چوب راکت در بین بازیکنان حرفه‌ای شده است. چوب راکت دفاعی Butterfly ZLF اولین چوب پینگ پنگ دفاعی تولید شده توسط Butterfly است که یکی از بهترین ها در نوع خود به حساب می‌آید.

یکی از ویژگی‌های الیاف ZL که در ساخت چوب راکت دفاعی Innershield استفاده شده است، وزن سبک آن است که به تقویت ضربات چاپ بازیکنان دفاعی در کانترها کمک می‌کند.  این چوب راکت حس متفاوتی به شما حین بازی منتقل می‌کند، به ویژه اگر دوست دارید با رویه‌های دانه بلند بازی کنید.

با چوب راکت Innershield  Layer ZLF نه تنها قادر به یک دفاع بی نظیر خواهید بود، بلکه کنترل فوق‌العاده‌ای نیز در ضربات کانتر لوپ خواهید داشت.

باترفلای-اینر-شیلد

ویژگی‌ها

در سایت Megaspin امتیاز باترفلای اینرشیلد 4.5/5 و در سایت Revspin، 8.6/10 است.

با توجه به اکثر نظرات، توصیه بازیکنان برای اجرای یک تکنیک چاپ بدون نقص استفاده از رویه‌های Mark V HPS و Tibhar Grass D Tecs است.

اگر به دنبال اسپین‌های بیشتری هستید، باترفلای پیشنهاد می‌دهد که از رویه Dignics 09C استفاده کنید.

یاساکا سوئد کلاسیک

Yasaka's Sweden Classic. 3

یاساکا یکی از بهترین چوب‌های راکت مدرن دفاعی است. این چوب راکت بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و مراحل تولید و ساخت آن در کمپانی Tranas سوئد طی شده است.

به طور خلاصه می‌توان گفت هر انتظاری که از یک چوب راکت دفاعی دارید در Sweden Classic جمع شده است. چوب راکت یاساکا از دسته چوب‌های سفت با انعطاف پذیری بالا است. زمان ماندگاری توپ روی این چوب راکت نیز طولانی تر از انواع مشابه است. از دیگر ویژگی‌های Yasaka's Sweden Classic می‌توان به دوام بالا و سبک وزن بودن آن اشاره کرد. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود بازیکنانی که از این چوب راکت استفاده می‌کنند بتوانند با سرعت بیشتری حریفان خود را پشت سر بگذارند. به کمک این چوب راکت دفاعی می‌توانید تمرکز خود را روی بازی حفظ کنید.

اکثر بازیکنان دفاعی در ورزش پینگ پنگ به دنبال چوب‌های راکتی با لمس نرم و کنترل و احساس خوب هستند. چوب راکت دفاعی یاساکا نرمتر از سایر چوب‌های دفاعی است و سر آن نیز کمی بزرگتر می‌باشد. می‌توانید ویژگی های این چوب راکت را به طور خلاصه در زیر مشاهده می‌کنید.

یاساکا-سوئد-کلاسیک

ویژگی‌ها

احساس و کنترل بسیار بالای چوب راکت یاساکا سوئد آن را به یک گزینه ایده آل برای بازیکنانی با حملات فنی تبدیل می‌کند. این چوب راکت بهترین عملکرد را در فواصل کوتاه از میز و هنگام دریافت ضربات چرخشی از خود نشان می‌دهد.

علاوه بر این، چوب راکت کلاسیک Yasaka Sweden برای تمام بازیکنان و سبک ها مناسب است. بازیکنان مبتدی و بازیکنان دفاعی حرفه‌ای هر دو می‌توانند از چوب راکت در رقابت‌های خود استفاده کنند. دسته این چوب راکت بزرگ و از نوع ST می‌باشد و کنترل بازیکنان را هنگام اجرای تکنیک‌های مختلف افزایش می‌دهد.  

کیفیت ساخت چوب راکت Yasaka's Sweden Classic عالی است و برای بازی هایی با سطح متوسط عالی خواهد بود. بازیکنان مبتدی و سطح متوسط نیز می‌توانند از ویژگی های برتر این چوب راکت بهره‌مند شوند.

Yasaka Sweden Classic دارای امتیاز 4.5/5 در Megaspin و 8.7/10 در Revspin است. این تیغه بسیار سبک وزن است و تنها 82 گرم وزن دارد.

استیگا دیفنسیو پرو

Stiga Defensive Pro. 4

Stiga Defensive Pro از چوب‌های راکت دفاعی با قابلیت تهاجمی است. این چوب راکت از 7 لایه تشکیل شده‌است و نسبت به سایر چوب‌های دفاعی کنترل بیشتری به بازیکنان حین بازی می‌دهند.

از ویژگی‎های منحصر به فرد چوب راکت تنیس روی میز Stiga این است که عملکرد بسیار خوبی هنگام اجرای تکنیک‌های حمله، اسمش و سرویس‌های هجومی دارد. علاوه بر این، سَر این چوب راکت دفاعی کمی بزرگتر از سایر چوب‌های سنتی است. این چوب راکت با همکاری استاد تکنیک‌های دفاعی ماساتو شیونو ساخته شده است.

استیگا-دیفنسیو-پرو

ویژگی‌ها

تقریباً تمام نظردهندگان بر این باورند که Stiga Defensive Pro بهترین انتخاب برای بازیکنان ضد حمله و دفاعی است. معمولا این چوب راکت را با چوب کوجی ماتسوشیتا مقایسه می‌‌کنند. باید گفت که وزن Stiga Defensive Pro سبک‌تر است و چرخاندن آن راحت‌تر از ماتسوشیتا می‌باشد.

البته لایه کربنی  Stiga Defensive Pro شبیه به ماتسوشیتا است. با این حال سر بزرگتر استیگا و وجود دو لایه کربن به بازیکنان یک نقطه موثر کاربردی برای ضربه زدن به توپ ارائه می‌دهد.

چوب راکت مدرن و دفاعی Stiga Defensive Pro برای تمام بازیکنان چه مبتدی و چه حرفه ای مناسب است.

شما می‌تواید مانند Butterfly Innershield ZLF از رویه‌های Dignic 09C و Tenergy 05 FX در فوروهند چوب راکت استیگا دیفنسیو پرو استفاده کنید. توصیه ما این است که در بک هند از رویه‌ Feint Long III استفاده کنید.

منبع:

Tabletennistop

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *