تنیس روی میز

چوب راکت دفاعی مدرن – بخش دوم

چوب-راکت-دفاعی-مدرن

چوب‌های راکت پینگ پنگ زیادی برای بازیکنان دفاعی وجود دارد. مهم نیست که بازیکن مبتدی هستید یا سال‌هاست به طور حرفه‌ای در این رشته بازی می‌کنید، انتخاب تجهیزات مناسب و متناسب با استایل شما می‌تواند یک پروسه گیج کننده و زمان بر باشد. در بخش اول وبلاگ "چوب راکت دفاعی مدرن"  با چهار چوب راکت دفاعی آشنا شدیم. برای سهولت در انتخاب، سه چوب راکت دفاعی دیگر در این وبلاگ معرفی خواهد شد. با ما همراه باشید.

دونیک دفاعی سنسو V3

5. Donic Defplay Senso V3

چوب پینگ پنگ دفاعی Donic Defplay Senso V3 برای استراتژی‌های همه جانبه و تمام سبک‌های بازی طراحی و ساخته شده‌است. این چوب راکت برای بازیکنانی که به طور مکرر از بازی‌های تهاجمی به دفاعی و بالعکس تغییر استراتژی می‌دهند، ایده آل است.

دونیک سنسو V3 یک چوب مدرن دفاعی 5 لایه است. این چوب راکت بدون کربن بوده و دو لایه بیرونی آن از Gabon و چوب Anegre  ساخته شده‌است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نوع چوب‌‌های مورد استفاده در ساخت راکت تنیس روی میز به وبلاگ کامیار اسپرت مراجعه کنید.  

 سر این چوب راکت 3 میلی متر بزرگتر از راکت‌های معمولی است.

دونیک-سنسو-جوب-دفاعی

ویژگی‌ها

Donic Defplay Senso V3 برای بازیکنان مدرنی تکنیک‌های خود را در حین بازی تغییر می‌دهند، یک چوب راکت فوق العاده است. این چوب راکت بهترین روکش پنج لایه را در سراسر جهان دارد.

این چوب راکت دونیک به بازیکنانی که از چاپ‌های‌ دفاعی استفاده می‌کنند و به دنبال چوب راکت سخت و با کیفیت هستند توصیه می‌شود. سرعت و لرزش چوب دونیک با افزایش اندازه راکت کاهش می‌یابد.

Donic Deflay Senso V3 کاملاً مناسب سبک دفاعی است و در حال حاضر با قیمت 49.95 دلار به فروش می‌رسد. امتیاز چوب راکت دفاعی دونیک در سایت مگااسپین  ستاره و Revspin  است.

این چوب راکت انعطاف‌پذیری زیادی برای اسپین دارد و هیجان بازی را دو برابر می‌کند. همچنین، از نظر قیمت یکی از مقرون به صرفه ترین چوب‌های دفاعی تنیس روی میز محسوب می‌شود.

جولا چن دیفندر

6. Joola Chen Defender

Defender یک چوب راکت دفاعی مدرن است که توسط Chen Weixing یکی از بازیکنان دفاعی در سطح کلاس جهانی طراحی شده‌است. این چوب راکت 7 لایه است و دارای یک سطح موثر بزرگ برای کنترل بهتر و ارائه یک بازی تهاجمی خوب است. کنترل توپ با این چوب راکت فوق العاده است.

Joola Chen Defender تعادل را به بازی شما هدیه می‌دهد و می‌توانید یک دفاع خوب و همه جانبه داشته باشید. این چوب راکت از دو لایه سامبا و یک لایه انزو ساخته شده است. لایه انزو بین دو لایه سامبا قرار گرفته است که حس فوق العاده‌ای هنگام ضربه به توپ ایجاد می‌کند.

جولا-چن-دیفندر

ویژگی‌ها

چوب راکت چن دیفندر یکی از پرفروش‌ترین راکت‌هایس دفاعی است. قیمت آن 54.95 دلار و دارای امتیاز  ستاره در سایت Megaspin است. اگر می‌خواهید چوب راکتی با احساس بیشتر و زمان ماندگاری (توپ) طولانی‌تر داشته باشید، از رویه‌های نرم تر استفاده کنید و اگر به دنبال کنترل بیشتر هستید، رویه‌های سخت را امتحان کنید.

با این حال، توصیه کمپانی جولا به بازیکنان همه جانبه این است که از رویه‌های Golden Tango استفاده کنند. به بازیکنان دفاعی نیز رویه‌های CWX توصیه می‌شود.

دیفنسر

7. Der-Material-spezialist Defensor

Defensor یک چوب راکت دفاعی و کربنی است که برای بازیکنانی که به دنبال بلاک کردن اسپین‌های حریفان خود هستند، ایده آل است.  Defensor آزمایش خود را در دفاع پس داده است است و سرعت و ثبات باورنکردنی دارد.

بازیکنان می‌توانند به کمک رویه‌هایی با پیپ‌ها یا دانه‌های بلند حملات تهاجمی را نیز مدیریت کنند که از ویژگی‌های منحصر به فرد این چوب راکت دفاعی است. دفنسور یک چوب دفاعی مدرن با یک نقطه موثر بزرگ و مجهز به 2 لایه فیبر کربنی است.

این چوب راکت جزو چوب‌های سخت و سفت است و به گونه طراحی شده‌است که برای ضد حملات موثر واقع شود.

چوب-راکت-دفاعی-دیفنسر

ویژگی‌ها

Der Material-spezialist Defensor دارای امتیاز 4.8/5 ستاره در Megaspin و 8.8/10 در Revspin است. این یک چوب راکت دفاعی است که برای دفاع و مختل کردن ضربات تهاجمی حریفان ساخته شده است.

شاید می‌توان گفت که نقطه ضعف Defensor دسته تقریبا کند و بلند آن است که برای بعضی از بازیکنان چالش برانگیز است.

با این حال، این ویژگی به بازیکنانی با دستان بزرگ کمک می کند تا تعادل معقولی را در فورهند به دست آورند. Defensor یک چوب راکت کم قیمت و با کیفیت است که ارزش خرید دارد.

چه ضخامت اسفنجی برای دفاع با رویه‌های دانه بلند مناسب است؟

این یک سوال بحث برانگیز است که بازیکنان، مربیان و علاقه مندان به تجهیزات پینگ پنگ نظراتی متفاوتی در ارتباط با آن دارند. در واقع رویه‌های دانه بلند برای افرادی که از تکنیک چاپ استفاده می‌کنند عالی خواهد بود. اما ممکن است برای یک بازیکن دیگر همان تأثیر را نداشته باشد.

باید خاطر نشان کرد که تکنیک حرف اول را می‌زند. ضخامت چوب یا نوع دانه‌های یک رویه فقط تکنیک شما را تکمیل می‌کنند و اگر مهارت کافی نداشته باشید، ممکن است با بهترین ترکیب از رویه‌ها نیز عملکرد خوبی از خود نشان ندهید. شاید باورش سخت باشد ولی اکثر مدافعان برتر بعد از یک رالی تاپ اسپین-چاپ، به دنبال اجرای سنگین‌ترین ضربات نیستند. در واقع ضخامت اسفنج یک چوب راکت برای مدافعان مدرن به ترجیحات شخصی آنها بستگی دارد.

اسفنج‌های نازک‌تر روی پیپ‌های بلند، اسپین‌های غیرفعال‌تری را هنگام چاپ ارائه می‌دهندو در مقابل معمولاً یک اسفنج ضخیم‌تر قادر به ارائه اسپین‌های فعال‌تری است. (در این صورت بازیکن می‌تواند با حرکت سریع‌تری نسبت به اسپین توپ، آن را به چاپ تبدیل کند).

توصیه می‌شود که برای شروع از اسفنجی با ضخامت 0.5 میلی متر آغاز کنید. این ضخامت تعادل خوبی بین کنترل، برگرداندن اسپین و حساسیت ارائه می‌دهد. البته تمام این موارد همچنان به اولیت‌ها و ترجیحات بازیکنان بستگی دارد. به عنوان مثال، ماساتو شیونو در بیشتر بازی‌ها از اسفنج 0.5 میلی متری روی TSP Curl P1-r استفاده کرد، در حالی که جو ساه هیوک از حداکثر ضخامت موجود در TSP Curl P1-r و Tibhar Grass Dtecs استفاده کرد تا بتواند با سرعت بیشتری چاپ بزند. بنابراین ابتدا تکنیک خود را بهبود بخشید و سپس با توجه به سبک و توانایی خود ضخامت و رویه‌ای متناسب انتخاب کنید.


بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *